piątek, 14 grudnia 2018

Muzyczny Przerywnik: The Fergies

Australijskie rodzeństwo podbiło moje serce wiele lat temu, natomiast to, co wyczyniają w tym roku, przechodzi ludzkie pojęcie. Masa nowości, trylogia płytowa i niesamowite wykonania akustyczne. Wszystko to jest sprawką The Fergies, których dzisiaj pragnę Wam przedstawić.


źródło: thefergiesofficial.com

O ZESPOLE


Zespół powstał w 2007 roku i tworzy go piątka rodzeństwa Ferguson, ich poprzednią nazwą było Freak Morice. Brali udział w castingach do australijskiego Mam Talent, zwyciężali w licznych konkursach oraz występowali podczas wielu festiwali. Początkowo ich działalność w sieci skupiała się na coverach, jednak odbiorcy mogli znaleźć także oryginalne utwory zespołu. Gatunek wykonywany przez Fergusonów również uległ zmianie. W pierwszych latach swojej działalności zajmowali się głównie popem, dziś ich brzmienia należą do klimatów Indie. W 2017 roku wydali swój debiutancki album zatytułowany For Every Son and Daughter, który zawarł osiem utworów. W tym roku zespół na swoich mediach społecznościowych ogłosił trylogię albumową, której pierwsza część The Love Album ukazała się 17 czerwca, kolejna The Peace Album - 16 września, trzecia i ostatnia — Love Hope Peace ukazała się 2 grudnia zarówno na kanale zespołu w serwisie YouTube, jak i na platformach muzycznych takich jak iTunes, Tidal czy Spotify.





W twórczości bandu na pewno należy zwrócić uwagę na teksty, które słuchane w odpowiedniej kolejności opowiadają pewną historię. Można to zauważyć bardzo łatwo, słuchając Love Hope Peace, gdzie teksty podchodzące pod tematykę określoną w kolejnym słowie tytułu albumu tworzą opowieści, które są kontynuowane w kolejnym utworze.


                               



Każda z piosenek Fergusonów jest na swój sposób piękna, w jednej zachwycić nas może opowieść, o której wspomniałam, w innej przepięknie brzmiąca harmonia głosów rodzeństwa a w kolejnej linia melodyczna.


Warto też podkreślić, że jeśli grupa podejmuje się coverowania piosenek, robi to w niesamowicie autorski sposób. Wystarczy za przykład wziąć utwór Shake it Off Taylor Swift, który został wykonany przez zespół w wersji akustycznej, jako mashup z linią melodyczną Don’t Worry Be Happy i umieszczeniu wersu z Hey Ya Outkastu w końcówce utworu. Posłuchajcie sami:




Niedługo po wydaniu płyty The Fergies wystąpili podczas koncertu Lord Mayor's Christmas Carols i wykonali mashup utworów Little Drummer Boy i Away in a Manger we własnej aranżacji. 🔊

źródło: thefergiesofficial.com

Grupa bardzo często występowała ze swoim repertuarem na ulicy, co tydzień w konkretnym punkcie miasta (przy centrum handlowym Queen Street) rozstawiali się i grali w akompaniamencie gitar i hucznych oklasków zbierającej się wokół nich widowni. 🔊

źródło: YouTube


Później, Fergusonowie przenieśli swoje regularne grania do miejskich ogrodów botanicznych, gdzie przy pełnej oprawie instrumentów grywali dla odwiedzających, zbierając do pokrowca na gitarę pieniądze na spełnienie marzenia w postaci nagrania płyty.




Za co cenię The Fergies? Za niesamowitą energię i pasję, z jaką robią to wszystko. Relacje z koncertów, nagrania ze studia czy zwyczajne relacje na Instagramie artystów pokazują, że jest to coś, co w stu procentach jest ich rzeczą, że naprawdę czują to całym serduchem. Są przekochani w stosunku do swoich fanów, zawsze znajdą czas by odpisać na wiadomości, przesyłają w nich mnóstwo pozytywnej energii, miłości i wdzięczności za wsparcie. Wiele razy w ciągu tych paru lat, od kiedy śledzę ich poczynania, udało się nawiązać kontakt z członkami grupy i zawsze ciepło wspominam te rozmowy.

źródło: instagram.com/thefergies


Niestety, dla tych, którzy chcieliby usłyszeć Kahlię, Daniela, Joela, Shani i Nathana mam przykrą wiadomość. Ich grania ograniczają się na razie jedynie do Australii, jednak planują wybrać się kiedyś w trasę poza ojczyzną. Kto wie, może uda się nawet sprowadzić ich do Polski!

źródło: twitter.com/thefergies_band


W moim życiu ten zespół zagnieździł się na dobre, dorastałam razem z nimi i ich muzyką, widziałam każde małe zmiany, które wprowadzali do swoich wykonów, stylu i zmiany w energii, która płynęła z ich muzyki. To wszystko niesamowicie urosło i jestem bardzo zadowolona, patrząc na to, jak bardzo poszli do przodu i prą nadal!

Mam nadzieję, że uda mi się Was skłonić do zerknięcia na ich twórczość i zostania trochę dłużej czy wrzucenia czegoś do playlisty.


Jeśli jesteście ciekawi brzmień zespołu, odsyłam Was na media społecznościowe, YouTube’a zespołu oraz oficjalną stronę internetową, na której zespół umieszcza najświeższe informacje, znajdziecie tam także sklep i spis wszystkich najbliższych wydarzeń z ich udziałem!




Facebook / Instagram / Twitter / YouTube / WWW / Spotify



Warto sobie wejść, posłuchać, muzyka pasuje do leżenia brzuchem do góry, jazdy autem, majstrowania przy żyrandolu czy tworzenia pracy plastycznej na zajęcia. Wszystko to potwierdzone i mające miejsce w życiu wielu słuchaczy The Fergies!

Jak dla mnie zespół roku, polecam się zapoznać, a może zawojują czyjś 2019?



Macie jakiś zespół, który jest dla Was wyjątkowo ważny? Dlaczego? A może chcielibyście podzielić się ze mną swoim zespołem roku?
Zapraszam do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami w komentarzach!





buziak,
AG







Zdjęcia pochodzą z oficjalnej strony internetowej The Fergies oraz z ich mediów społecznościowych, do których odnośniki znajdują się powyżej. 

29 komentarzy:

  1. Głos mi się nie podoba. Ale sama muzyka jest świetna! Rzuca się w ucho. Posłuchałam trochę więcej na yt, ale tylko utwierdziłam się w przekonaniu, że głosy mi się nie podobają. Świetny blog!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za feedback :) Jesteś jedną z nielicznych osób, które stawiają plus przy samej muzyce, ale to fajnie. Dobrze poczytać odmienne zdania :)

      Usuń
  2. muzyka bardzo klimatyczna:) podoba mi się:) obserwuję z miłą chęcią i zapraszam serdecznie do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się spodobało! :)
      Dziękujemy za obserwację!

      Usuń
  3. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej grupie☺
    Pozdrawiam
    Lili

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie kojarze tego zespolu, malo muzyczna jestem :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz słyszę o tym zespole, ale po przesłuchaniu ich piosenek stwierdzam, że naprawdę fajnie grają. Cyba też zacznę ich słuchać! <3

    lifebynadien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Z chęcią zapoznam się z ich twórczością! :) Warto poznawać nowe utwory.

    Dla mnie wyjątkowo ważny jest zespół The Vamps. To z ich muzyką rozpoczynam dzień i nastrajam się pozytywną energią.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku jak byłam młodsza uwielbiałam Vampsów! Aż chyba sobie powspominam i posłucham ich starych utworów! <3

      Usuń
  7. To super że odpisują na wiadomości fanów. Tworzą z nimi relacje i są dzięki temu autentyczni :)

    Leyraa Blog

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znałam wcześniej tego zespołu, ale chętnie przesłucham ich utworów.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znałam tej grupy i faktyczie maja bardzo fajny repertuar - moim odkryciem tegorocznym jest zespół Cigarettes after sex oraz Ghost :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę koniecznie sprawdzić twoje zespoły, bo wydaje mi się, że o nich nie słyszałam ;)

      Usuń
  10. SO Beautiful post, from beginning to end of post.You want Shop for the ideal affordable bridesmaid dresses in Bridesmaid.Design's wide variety of lovely wedding party dresses.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy raz słyszę o tym zespole, jest naprawdę super :) Ja szanuję każdego artystę i każdy gatunek muzyczny, więc i ten wpada mi w ucho. Wiem, jak to jest odkryć zespół, który kocha się od pierwszego wejrzenia, od pierwszej nutki, od pierwszego słowa piosenki, sama to przeżyłam w tym roku :) Przez kompletny przypadek, na jakimś profilu google, znalazłam link do koreańskiej k-popowej piosenki zespołu Mamamoo "Starry Night" i przepadłam. Ta melodia, te słowa (tłumaczyłam sobie:D) i ten przepiękny teledysk sprawiły, że puszczałam ją sobie kilka dni na okrągło. Do tej pory słucham i nadal mi się to nie znudziło, a to będzie już jakieś pół roku :) Oprócz wspomnianej piosenki, od której zaczęła się moja miłość do zespołu uwielbiam również "Egotistic" i "You're the best" :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się podoba!
      Masz rację, czasem jak coś wejdzie w głowę to i nigdy się nie nudzi! Poza Fergies mam tak z kawałkami Krzysia Zalewskiego :)

      Usuń
  12. nie kojarzę zespołu, ale muzyka wpada w ucho :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  13. SO Beautiful post, from beginning to end of post. Christmas Sale Up To 50% OFF All Bridesmaid Dresses Shop Now This Offer So limited.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajnie grają, nie znałam ich wcześniej i mimo, że to nie do końca moje klimaty muzyczne to i tak mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pierwszy raz widze ten zespół, trochę nie moje klimaty.
    Na mnie ogromne wrażenie wywarł Paweł Domagała, uwielbiam jego teksty, melodię i mam nadzieję, że będę mieć kiedyś możliwość być na jego koncercie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale pięknie tak dorastać z zespołem. Cudownie, że mogłaś z nimi popisać! Przesłucham sobie kilka piosenek ;).

    OdpowiedzUsuń
  17. Wesołych Świąt :)
    Zapraszam na nowy post :)
    http://www.stylishmegg.pl/2018/12/wesoych-swiat-i-szczesliwego-nowego-roku.html

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudowne głosy i ciepłe dźwięki tych melodii są jak miód na moje uszy! Piosenka "Shake it Off" w ich wykonaniu podbiła moje serce bardziej, niżeli kiedyś sama Taylor Swift! Jak dla mnie bomba! Uwielbiam takie klimaty i właśnie po tego typu muzykę sięgam najczęściej! Dziękuję Ci z całego serca za przybliżenie mi twórczości THE FERGIES ♥

    OdpowiedzUsuń
  19. Wydają się być bardzo sympatyczni, po raz pierwszy mam z nimi do czynienia (hah, "do czynienia" chyba będzie moim powiedzeniem dnia). Ich cover piosenki Taylor Swift jest świetny!
    https://hamster-and-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawy zespół, jednak niestety totalnie nie w moim guście. Nie znam zbyt dużo zespołów. Muzykę, której słucham, tworzą najczęściej pojedyncze osoby.

    imdollka.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za wizytę! Zostaw po sobie ślad :)

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.